حکایت(عشق-صبر-گذشت)

عشق، صبر، گذشت (حکایت)

روزی عشق، صبر و گذشت گرد هم آمده بودند. هر کدام شروع کردند از محسنات خود سخن گفتن، هر یکی سعی می کرد خود را مهمتر از دیگری جلوه دهد، نزاع بین آنها در گرفت

عشق می گفت:بدون من صبر و گذشت معنایی ندارد، من هستم که به تمام هستی هویت می بخشم

صبر پاسخ داد:اگر نیروی من نبود ، هیچ انسانی توان تحمل این همه مصائب و مشکلات مختلف را در زندگی نداشت

گذشت به سخن آمد:ولی این من هستم که باعث شده ام انسانها با تمام اختلاف هایشان با یکدیگر کنار بیایند و گر نه هر کس از دیگری فرار می کردچون راه به جایی نبردند، قضاوت را به محضر پروردگار حکیم بردند

خداوند فرمود:حال که اینگونه بین شما اختلاف افتاده است، من با هر سه شما یک نیروی عظیم و واحدی خواهم ساخت و بر هر قلبی که محبت من در آن جای داشته باشد فرو می فرستم تا توسط شما سه موهبت، به اوج قله انسانیت و بندگی نائل گردد


نظرات 1 + ارسال نظر
آموزگـــــــــــــــــــار پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ http://2020education.blogfa.com

خسته نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد